Kevés olyan marketing szakkifejezés van, amit annyira felkaptak volna, mint a gerillamarketing fogalmát az utóbbi időben.
A gerillamarketing annyit jelent, hogy egy cég stratégiailag hogyan mozog a piacon: a gerilla stratégia pedig elsősorban a kis cégek sajátja volt. A gerillamarketing azonban az évtizedek alatt alakult – hasonlóan a marketing összes többi területéhez – és jutott el arra a pontra, ahol tart ma.
Napjainkra a megváltozott fogyasztói magatartásnak köszönhetően a hagyományos marketingeszközök már nem bizonyulnak kellően hatásosnak, mint régen. Az embereket annyi új inger és információ éri (pl. reklám), hogy képtelenek mindre reagálni, sőt a fogyasztók többsége reklámkerülővé vált!
A kisvállalkozások gerilla marketingjében tehát nem elsősorban a drága megoldásokra kell gondolni, amit egy kreatív gerilla marketing ügynökség hoz létre, hanem a kisvállalkozás marketing stratégiájának pontos felvázolására van szükség, még pedig:
- Logó, arculat, névjegy– a szakmai hozzáértéssel megtervezett logó évekre, akár évtizedekre is biztosítja a vállalkozás professzionális képét.
- Dekoráció, ruházat– boltok és bizonyos szolgáltatók esetében az a tér, ahol a vevőket, ügyfeleket fogadjuk, nagyon erős benyomást tesz, így be kell illeszkedniük a vállalkozás teljes arculatába, színvilágába
- PR és sajtókapcsolatok– a hatékony gerilla megtalálható a sajtó számára, a róla megjelent sajtóanyagokat pedig tudatosan használja
- Jó hírnév, hitelesség, kiváló minőség– semmi sem annyira hatékony eszköz egy kisvállalkozás számára, minthogy éveken át kiváló minőségben dolgozik, és ügyel rá, mikor, milyen összefüggésben említődik a neve
- Jól felépített, megtalálható weboldal– számos marketing aktivitás kötődik ma már az internethez, de óvatosan kell bánni velük. A legfontosabb a kereső-optimalizált weboldal, amely a leghatékonyabb marketing eszköz.
A jó gerillamarketinges vállalkozás eszköztára megegyezik a jól kigondolt image-el, egyszerű, de használható logóval, könnyen elérhető, megtalálható honlappal, következetes vizuális elemekkel.
A gerillamarketing alapja tehát a legtöbb esetben a szóbeszéd. A célja a nagy tömegekhez való eljutás a lehető legrövidebb idő alatt méghozzá költséghatékony módon.
Egy jól kidolgozott gerillakampány hatalmas tömegekhez juthat el rövid idő alatt pusztán a szóbeszéd segítségével, hiszen, ha az embereket megfogja, továbbadják ismerőseiknek, családtagjaiknak, pl. megosztják különböző közösségi oldalakon.