Mire jó a QR-kód?

Miért hasznosabb, mint egy hagyományos vonalkód? A QR-kód sokkal több adatot képes digitálisan tárolni a hagyományos vonalkódoknál: például URL linkeket, földrajzi koordinátákat, és szöveget, névjegyet is.

Elterjedését és népszerűségét elősegítette az is, hogy könnyű beolvasni is, nem kell hozzá különleges leolvasó készülék. Ma már a legtöbb mobiltelefon is képes a dekódolására. Eddig szükség volt QR-kód leolvasó programok telepítésére, de az iPhone legutóbbi frissítése óta az almás telefonok beépített kamerája is tökéletesen alkalmas és elégséges az információ kinyerésére.

A pontkód számos érdekes tulajdonsággal rendelkezik. Például nem okoz semmiféle problémát, ha a szkennelése közben készült kép ferde, mert a kód megfejtésére szolgáló programok a három sarokban elhelyezett jellegzetes, minden QR-kódban azonos minta alapján el tudják dönteni, milyen irányban kell a kód pontjait értelmezni.

Másik hasznos képessége a kódnak, hogy önjavító. Hogy ez mit is jelent? Gyakran amikor képet készítünk, különböző okokból előfordulhat, hogy nem sikerül teljes pontossággal rögzíteni a mintázatot. Akár a rossz megvilágításból, gyenge fényképezőgép felbontásból, vagy bármilyen más környezeti hatásból adódó rendellenességet a kód képes javítani. A hibátlan kiolvasás úgy lesz lehetséges, hogy a kódba annak már előállításakor belefoglalnak olyan kiegészítő jelzéseket is, amelyek segítségével a dekódoló program bizonyos mértékű torzulást még képes tolerálni. Hogy ennek a jeltorzulásnak mikor mekkora a megengedett legnagyobb mértéke, a kód előállításához használt, szabványosított módszerek megválasztásán múlik, és ezt a kód elkészítésekor döntheti el a felhasználó, a használt program lehetőségein belül.

Kevésbé ismert tény, hogy a QR-kódnak különböző verziói vannak, melyek különböző adattárolási és hibatűrési tulajdonságokkal rendelkeznek. A legnépszerűbb a 2008-as “Level L” (L-szint) volt, mivel ez már elég sok információt képes tárolni jóval kisebb helyen, mint egy egydimenziós kód, és a hibatűrési határa megfelel egy átlagos felhasználói közegbe.

A QR-kód ingyenesen felhasználható nyílt szabvány. A kapcsolódó szabadalmak a Denso-Wave tulajdonában vannak, de a QR-szabványnak megfelelő felhasználásuk ingyenes, és pofonegyszerű. Egy gyors internetkereséssel több generáló oldalt is találhatunk.

Személyre szabhatjuk, és használhatjuk offline kampányainkon, ismeretterjesztőinken, plakátjainkon. Lehetőség van például arra, hogy a szokványostól eltérő, figyelemfelkeltőbb designt készítsünk. Elhelyezhetünk például a bélyegkód belsejébe logót vagy fényképet, és változtathatunk akár az ábra színén és formáján is, sőt, egy új eljárás lehetővé teszi, hogy a QR-kód mögé bármilyen képet elhelyezzünk: a kód pontjai átlátszóak lesznek, és speciális kialakítást kapnak, de a kód továbbra se válik olvashatatlanná.

Tehát a QR-kód tökéletes arra, hogy offline felületekről áttereljük az embereket az extra tartalmainkhoz online. Használhatjuk lehetséges vevők megszerzésére is reklámjainkon: egy jól elhelyezett QR-kód felkeltheti új érdeklődők figyelmét, és azonnal ki is szolgálja érdeklősédüket, amelyre szükség van a mai modern világban. Ha szívesebben használnánk letisztult hirdetéseket kevés szöveggel, remek szolgálatot tehet a QR-kód. Továbbá olyan további cselekvésekre sarkallhatjuk a leolvasóit, mint feliratkozás, követés, likeolás, vásárlás, és a kódunk hasznosságát és sikerességét tudjuk mérni is online a Google Analytics segítségével.

A nyomdai eljárás során számos különböző területen használhatjuk, a reklámhordozó nyomatokon, szórólapokon, brosúrákon és prospektusokon túl is. Akár névjegykártyákra is ráhelyezhetjük, így gyorsan elmenthetővé tehetjük az adatainkat partnereink, vevőink számára, egy másodperc alatt.

Forrás: blog.brandigo.com, qrcode.com

Posted by ildiko1046 in Egyéb, 0 comments

Naptár, mint reklám ajándék

A naptár a szórólapokkal, kiadványokkal ellentétben olyan termék, amely a reklámelhelyezésen kívül másodlagos funkcióval is rendelkezik –hiszen kalendárium. Továbbá igen hasznos tulajdonsága, hogy nem az egyszer használatos merchandise ajándékok közé tartozik, hanem az év 365 napjában tulajdonosával lehet, így költséghatékony, eredményes és még a környezetet is óvja.

A naptárak esetében az egyik legfontosabb tudnivaló, hogy semmiképpen sem szabad az utolsó percre hagyni az elkészíttetésüket! Ennek két oka is van: először is, mivel egy rendkívül komplex reklámhordozót is kihozhatunk belőle, elmélyült, átgondolt és okos kidolgozást igényel. Például ha szeretnénk minden hónapban tájékoztatni ügyfeleinket az aktuális akcióinkról, eseményeinkről, promóciónkról, az egész éves marketing tervet el kell készítenünk még azelőtt, hogy grafikusunk felé továbbítanánk az anyagot.

Nyomdaipari berkekben elterjedt nézet, hogy már nyáron érdemes hozzákezdeni a munkához – és itt jön képbe a második indok a korai leadáshoz – hogy elkerüljük a téli, forgalmas időszakot. Sajnos gyakran előforduló eset, hogy a nyomdáknak már nincs kapacitása karácsony körül elvállalni a megnövekedett számú megrendeléseket.

Egy naptár megvalósítása jóval több egy logó és 12 hónap elhelyezésénél – persze minimálisra is lehet venni a befektetett energiát, akkor azonban pont a termékben rejlő lehetőségektől esünk el. A kialakításnál legyen az a fő szempont, hogy olyan esztétikus, designos darab legyen a végtermék, amelyet magunk is szívesen néznénk 365 napig asztalunkon, falunkon. Általános javaslat, hogyha nincs kapacitás vagy szakértelem koordinálni a grafikust, bízzuk inkább olyan szakemberre, aki mind megjelenés mind hatékonyság szempontjából megfelelően átlátja a projektet. Ha nincsen lehetőség saját grafikus alkalmazására, érdemes a nyomda grafikai tervezés szolgáltatását választani – szakértelemben és tapasztalatban így biztosra mehetünk. Azonban őt is segítenünk kell azzal: például, hogy mi a célunk a naptárral?

  • új termékek bevezetése, népszerűsítése:

Ha bővítettük, vagy éppen bevezetjük termékpalettánkat, akár mindegyik számára szentelhetünk egy-egy hónapot. Például a fűnyíróra a nyári hónapok alkalmasak, míg egy lombfúvót ősszel érdemes promótálni.  Bekarikázhatjuk, vagy beszínezhetjük az akció időpontjait, ha van hely, akkor pedig rövid leírást is elhelyezhetünk a termékről.

  • események népszerűsítése:

Akár hangulatkeltő üzeneteket is elhelyezhetünk , mellé jelöljük meg előre a dátumokat– „Már csak egy hét, és a Karácsonyi akció sorozatunk kezdetét veszi!”

Posted by ildiko1046 in Egyéb, 0 comments

Marketing fogalmak, melyekkel érdemes foglalkozni – pozicionálás

A marketingtevékenység egyik legfontosabb folyamata a szegmentálás-targetálás- pozicionálás. Ez a folyamat nyújt ugyanis lehetőséget a tudatos tervezésre, és arra, hogy a vállalkozás termékeit és szolgáltatásait egy előzetesen azonosított vásárlói kör igényeinek megfelelően, értékelhető és érzékelhető versenyelőnyök mentén alakítsa ki. A szegmentálás és célcsoport-képzés (targetálás) során történik a kiszolgálni kívánt piaci szegmens kijelölése, a pozicionálás során pedig a versenytársak ajánlatai ismeretében e fogyasztói csoport elvárásait tükröző, egyedi termékajánlat megfogalmazása.

A sikeres piaci fellépést alapvetően determinálja, hogy a vállalkozás helyesen választja-e meg azt a célpiacot, illetve azokat a fogyasztói csoportokat, akiket termékeivel, szolgáltatásaival meg kíván célozni. A legtöbb cég számára ugyanis hosszú távon veszteséget okoz, ha nem tudatos a fogyasztók kiválasztásában. Ezért célszerű a marketingtervezés kezdeti szakaszában egyértelműen meghatározni és jellemezni azt a célpiacot, amelyen a vállalkozás termékeivel, szolgáltatásaival, áruival jelen kíván lenni.

A pozicionálás célja, hogy a vállalkozás termékét vagy szolgáltatását egyértelműen megkülönböztesse a versenytársak kínálatától. A pozicionálás lehetőségeinek felkutatásában a kisvállalkozások támaszkodhatnak saját képességeikre, emberi, technikai és pénzügyi erőforrásaikra, a vevők elvárásaira, valamint a versenytárselemzés eredményeire.

A termékek pozicionálásra számos lehetőség van, a leggyakoribbak: a terméktulajdonság alapján (méret, forma, mágikus összetevő, felhasznált alapanyag, alkalmazott termelési eljárás, tartósság, javíthatóság, kapcsolódó hagyományok), a felhasználási mód szerint, a vevőszolgálat színvonala alapján (szállítási feltételek, tanácsadás, speciális szolgáltatások), az ár alapján,az értékesítés helye szerint, valamint a kommunikáció eszközeivel történő pozicionálás.

Ezek közül olyan tényezőt kell a pozicionálás középpontjába állítani, amely nem csak hasznos a vevőknek, de egyedi, utánozhatatlan és fenntartható, miközben nyereséges pozicionálási tényező a vállalkozás számára is.

Posted by ildiko1046 in Egyéb, 0 comments

A színek szerepe a marketingben

A színek jelentéssel bírnak. A marketingben ez már régóta ismert tény. Azonban amikor színt választunk, lehet, hogy magunk sem tudjuk, de egyben látható rezgéseket is küldünk a reménybeli vásárló, honlap-látogató, üzleti partner felé.

A marketing roppant tudatosan használja a színek kommunikációs erejét. A szín az életünk része. Mindenhol színek vesznek körül bennünket, és hatnak ránk. A színek legtöbbször nem is a tudatos énünkhöz szólnak, hanem a tudatalattihoz, megmozgatva ott olyan rezgéseket, amelyeket nem is gondolnánk.

A szín tudományos vizsgálata Sir Isaac Newton 1666-ban kezdett kísérleteivel indult, amikor is a Napból érkező fényt egy prizmával felbontotta majd újraegyesítette. A létrejövő képet spektrumnak (latinul spectrum – képzet), színképnek nevezte el, benne megjelent a szivárvány teljes színskálája. Newton a fényt zenei hangoknak és a bolygóknak is megfeleltette. Moses Harris 1770-ben írta le a színkört, amelyben 3 alapszínt jelölt meg: a kéket, a pirosat és a sárgát. Johann Wolfgang Goethe, aki maga is festett, kritizálta Newton elméletét és írásait, és felállította saját színkörét: szerinte a színkör 6 színből áll, a színeket pedig a fény és a sötétség keveredése hozza létre. Az ő megfigyelései között szerepeltek először a komplementer színek.

Az alapszínek és hozzájuk társított jelentések:

Piros – energia, dinamizmus, a vér színe, erotikus, a tűz színe, cselekvésre késztet, negatív megközelítésben a harag színe

Sárga – jókedv, nyár, tettrekészség, felszabadultság, negatív megközelítésben az irigység színe

Zöld – természetesség, megnyugvás, remény, termékenység, negatív megközelítésben a féltékenység színe

Kék – igazság, békesség, bölcsesség, az égbolt színe, higgadtság, biztonság, hűség, bizalom, tekintély

Bordó – elegancia, drágaság

Barna – férfiasság, stabilitás, a föld színe

Narancs – büszkeség, önérzetesség, segítőkészség, ambíció, kreativitás, életerő

Lila – lelkiség, szellem, királyi, misztikus

Fehér – tisztaság, szűziesség, béke, teljes egyensúly, semlegesség

Fekete – elegancia, méltóság, formális, szigorú, negatív megközelítésben gyász, depresszió

Egy honlap tervezése esetében a grafikai tervezőnek tisztában kell lennie azzal, hogy melyik színt melyikkel együtt alkalmazhatja, vagy melyek azok, amelyek nemcsak hogy nem illenek össze, de egyenesen olvashatatlanná teszik a szöveget, ha a háttér az egyik, a betű a másik színben készül.

Ilyen “végzetes kombináció” a kék és a piros.

Általában harmonikus kombinációkat adnak azok a színek, amelyek a természetben is megtalálhatók egymás mellett.

A nyomdatechnikában a színeket az un. Pantone-skála segítségével azonosítják.

A honlapkészítés során különösen kell ügyelni a színek egymással való összhangjára! A rosszul megválasztott háttér és betűszín ugyanis olvashatatlanságot eredményez, amit a monitor fénye, vibrálása csak még jobban felerősít, és a honlap látogatója máris kattint tovább!

Amikor honlapot vagy logót készítünk, a színek megválasztásánál a fenti pszichológiai alapokról indulunk, és igyekszünk a színek számát minél inkább leszorítani.

Mire érdemes oda figyelni, amikor valaki honlapot terveztet?

A szín minden monitoron más, sőt, minden eszközön is más, ezért soha nem lesz olyan, hogy egy logónak vagy egy honlapnak a színe mindig azonos. A tabletek és okostelefonok kijelzője élénkebbé teszi a színeket és fotókat. A honlaptervezés során igyekszünk úgynevezett „webbiztos” színeket használni, ami a szóba jöhető árnyalatok számát csökkenti. Az arany és az ezüst csillogása csak a fotón jön ki igazán jól, egyetlen szín használatával okkert vagy szürkét fog látni a kedves Megrendelő, ugyanis a csillogás az agyunkban áll össze. A sötét alapszínű honlapot általában elegánsabbnak látják az emberek, míg a világosat nem kifejezetten – a sötét alapszínen viszont nem lehet olvasni

Posted by ildiko1046 in Egyéb, 0 comments

Mit sugall a csomagolás színe és formája számunkra

A külső megjelenés az egyik meghatározó eleme az érzékszervi marketingnek. Ma már a termék tényleges funkcióján túl annak az esztétikai megjelenése is fontos valamint az, hogy milyen mögöttes értéket közvetít. Napjainkban már szinte elvárás, hogy a termék a funkcionális szükségleteken túl az érzelmi szükségletet is kielégítse. A termékcsomagolás meghatározó jegyei közül most a színekkel és a formákkal foglalkozunk.

A színek befolyásolják közérzetünket, érzelmeinket, hangulatainkat, így közvetve hatnak gondolkodásunkra és cselekedeteinkre. Egy szín látványa izgalmi folyamatokat vált ki az agyban és ennek eredményeként alakul ki bennük az adott színnel kapcsolatos szimpátia vagy elutasítás. Régóta tudjuk, hogy a színekre adott reakcióink alapvetően érzelmi jellegűek. Egyes színek élénkítenek, aktivitásra ösztönöznek, mások viszont nyugtatóan, pihentetően vagy akár álmosítóan hatnak ránk. Vannak derűs, vidám színek és léteznek lehangoló, melankolikus színek. Pl. a hidegebb színek, mint a zöld és a kék a nyugalom és az elégedettség érzését fokozzák. Ugyanakkor a narancssárga nyíltságot, életigenlést, boldogságot és dinamizmust fejez ki. Sőt ez utóbbi szín a kutatások szerint serkenti az étvágyat is (élelmiszer csomagolásánál értékes információ).

A fogyasztó mindennap – függetlenül, hogy éppen hol van – az ingerek hatalmas tömegének van kitéve. Minden pillanatban tömérdek inger küzd a vásárlók kegyeiért. Az ingerek fizikai tulajdonságaik (intenzitás, méret, pozíció, kontraszt, újdonság és a mozgás) révén igyekeznek felkelteni a figyelmet. Hozzá kell tenni, hogy nem véletlenül, hiszen az agyban a látósejtek száma többszöröse a többi érzékszerv receptor sejtjeinek számánál.

Az áru csomagolásával és annak színével találkozunk többnyire elsőként. A fogyasztók egy bizonyos fokig hajlamosak vagyunk egy-egy termék ízét, minőségét a csomagolás színe alapján megítélni. Bizonyos színekkel és azok jól megválasztott kombinációjával befolyásolható a vásárlók, a megrendelők figyelme. A színekkel emberi érzelmeket lehet kiváltani, ezért érdemes úgy tekinteni a színekre, mint egyfajta bejárati kapura a mélyebb érzelmek, érzések és vágyak irányába.

Gyakran találkozunk a reklámokban meghökkentő vagy meglehetősen furcsa színekkel. Ennek az a magyarázata, hogy minden, ami különbözik, a megszokottól nagyon könnyen megragadja a figyelmünket. Hiába érezzük a színhasználat abszurditását, mégis képes néhány pillanatig magával ragadni a figyelmünket. Bizonyos színek bevezetését egy reklámstratégiába komoly előkészítő és kutatómunka előzi meg.

Posted by ildiko1046 in Egyéb, 0 comments

Csomagolás – Terjeszkedés

Ha céget vezetünk, nagyon fontos, hogy minden lehetőséget megragadjunk arra, hogy jobbak, többek legyünk a konkurenseinknél. Emellett szintén figyelnünk kell arra is, hogy reklámozzuk és “márkát” építsünk köré. Az egyszeri vásárlóból pedig visszatérő vevőt varázsoljunk.

Ezt a hármas célt remekül szolgálja az, ha figyelünk termékeink csomagolására. Az egész vásárlói élményt el tudja rontani, ha szakadt cipős dobozokban postázzuk termékeinket. Nem is gondolnánk rá elsőre, hogy milyen fontos megítélésünk szempontjából a profi csomagolás. A nagy márkák már rég rájöttek erre, elég csak egy Apple termék kibontására gondolnunk (Az Apple-nél külön részleg foglalkozik a csomagolás tervezésével és tesztelésével.)

Árban gyakran nagyon nehéz versenyeznünk konkurensekkel, így gyakran az olyan apróságok döntenek, mint a csomagolás. Több pszichológiai tanulmány is kimutatta, hogy a csomag kibontásának öröme az egyik legfontosabb tényező a vásárlás során.

Olcsó és jó megoldás, ha például olyan ragasztószalagot használunk, melyekre a saját logónk van nyomtatva. (Ezt a megoldást alkalmazza az Amazon is.)

Közhely, hogy minden lehetséges felületet ki kell használnunk a reklámozására. Miért ne használnánk ki reklámfelületként a csomagolásunkat is? Gyakorlatilag minimális plusz ráfordítással egy új reklámhordozót kapunk.

Egy-egy szép vagy ötletesen dekorált csomagolást nagyon szívesen fotóznak le és osztanak meg a közösségi oldalakon a vásárlók. Külföldön már kimondottan népszerűek az ún. “unboxing” videók is, amelyben egy-egy terméket bontanak ki. Egyre inkább jellemző, hogy egy-egy komolyabb termék megvásárlása előtt ilyen videókat nézegetnek a potenciális vásárlók.

Ha igényes csomagolást használunk, arra is nagy esélyünk van, hogy a vásárló megmutatja környezetének azt, jó hírünket viszi.

Az ilyen pozitív élmények, mint egy szépen csomagolt termék kibontása, rögzülnek a vásárlóban és legközelebb is minket fog választani. Ennek esélyét még inkább növelhetjük, ha apró ajándékokat, kiegészítőket is mellékelünk csomagunkba, mint például:

– Köszönőlap: amelyen megköszönjük az ügyfélnek, hogy tőlünk vásárolt. Ezen feltüntethetjük elérhetőségeinket, ahol bármilyen probléma esetén kapcsolatba léphet velünk.

– Apró ajándékok, termékminták

– Minőségi nyomtatott anyagok, termékkatalógusok kínálatunkból

– Nyomtatott kedvezménykupon, amelyet a következő vásárlásához használhat fel a vevő

– Pontgyűjtő hűségkártya

Ha kreatívak vagyunk és ki is tudjuk gazdálkodni akár teljesen egyedi módon megoldhatjuk a csomagolást.

Posted by ildiko1046 in Egyéb, 0 comments

A modern reklám pszichológiája

Mit mond nekünk a reklám? Hogy Te más vagy, Te különleges vagy, Te egyéniség vagy! Te egy laza színes figura vagy – vagyis pont a tömegember ellentéte. És ahhoz, hogy kifejezd, hogy Te nem vagy tömegember, csak annyit kell tenned, hogy vásárolsz egy tömegterméket.

Abszurd? Látszólag igen, de működik!

A marketing és a pszichológia boszorkánykonyháiban ugyanis hamarosan összerakták az ideális vásárlót: az egyéni fogyasztót. Mivel felismerték, hogy a korszellem egyik legfontosabb motívuma az egyén önkifejezése, olyan marketingstratégiát dolgoztak ki, amelyben a termék maga nem más, mint az egyéniség kifejeződése. A termék engem fejez ki, és én a terméken keresztül tudom kifejezni az egyéniségemet.

Míg kezdetben a reklámok az individualitás megjelenítésére egyszerűen karizmatikus celebeket használtak, akik maguk nagy „egyéniségek” voltak. A fogyasztó felnézett ezekre az emberekre és utánozni próbálta őket (már ez is eleve paradox, hiszen az utánzás által senki sem tehet szert egyéniségre).

Mivel abban nemigen tudták utánozni őket, hogy házat vesznek Beverly Hillsben, vagy, hogy maguk is híres filmsztárok vagy élsportolók lesznek, ezért a legkönnyebb utánzási formák egyikét választották: a fogyasztói szokások utánzását.

A reklámipar egy jelentős része évtizedekig ebből élt, ám a fogyasztói kultúra fejlődésével az emberek egyre szűkösebbnek érezték ezt a fajta egyszerű lineáris utánzást.

Az, hogy ma már egy terméknek színes választéka van, azt a célt szolgálja, hogy mindenki megtalálhassa a kedvencét, hogy a fogyasztó megélje individualitását, és a tömegfogyasztás közepette higgyen annak a látszatnak, hogy saját egyénisége szerint cselekszik.

Posted by ildiko1046 in Egyéb, 0 comments

Papírtáska – válaszd a megfelelőt!

Az előző bejegyzésben már szó volt a papírtáska előnyeiről, most a lehetőségeket nézzük végig, mely három típusa létezik.

A legnépszerűbb és legnagyobb számban gyártott papírtáskák egyike a szalagfüles papírtáska. Ennek a típusnak a szalagfüle szinte minden esetben ugyanabból az anyagból készül, mint a papírtáska  alapanyaga, a megfelelő teherbírás érdekében természetesen több rétegű hajtással készítik el. Minden szalagfüles papírtáska alapanyaga újrahasznosított, környezetbarát papír, tehát a legyártásához egyetlen egy fát sem kellett kivágni. A két legismertebb alapszín a natúr barna és a fehér, ezeknek a felületére lehet más színeket nyomtatni. A papír alapú szatyrok, táskák közül a szalagfüles papírtáska aránylag könnyű alapanyagból készül, a minőség ettől független tökéletesen elfogadható. A szalagfüles papírtáskákat igény szerint lehet színre nyomtatni, és feliratozással, vagy emblémával ellátni. Mindegyik nyomtatási eljárás elvégezhető csak az egyik oldalon, de akár mindkét oldalon is.

A szalagfüles papírtáskákat leggyakrabban szinte bármilyen célú kereskedelemmel foglalkozó cég előszeretettel használja, legyen az ruházati termékekkel, ékszerekkel, vagy akár élelmiszerekkel foglalkozó vállalkozás. De remekül alkalmazható céges ajándékok átadásakor, vagy promóciós célú termékek esetében is. A szalagfüles papírtáska egyre nagyobb népszerűségnek örvend a reklámtáska felhasználók között. Ezt annak is köszönheti, hogy egyre igényesebb minőségben kerül forgalomba, elegáns hatást kelt és ráadásul környezetbarát anyagból készül.

Más papírtáskához hasonlóan a sodrott füles papírtáskák iránti igény is napról napra növekvő tendenciát mutat, ami több tényező eredménye. A táska a megrendelők számára meglehetősen olcsó, és ha ki szeretnék használni a papírtáskákkal elérhető reklámhatást, akkor emblémákkal, feliratokkal látják el ezeket, majd pedig ingyen bocsátják ügyfeleik és vásárlóik részére.

A sodrott füles papírtáskák általában erősebbek más papírtáskákhoz mérten, a kellemetlenebb időjárási helyzetekben is jobban teljesítenek, beleértve az esőt és a havazást is. A teherbírás növekedését egyértelműen a sodrott fülnek köszönhető, az erősebb fülhöz természetesen erősebb táska illeszthető.

A sodrott fül elkészítéskor egy belül lévő papírmag köré külső, igény szerint esztétikusan színezhető papírréteget csavarnak. A füleket gépekkel készítik, majd a beragasztást is azzal oldják meg. Az sodrott füles papírtáska az alapszínek tekintetében szintén barna vagy fehér lehet, de többféle színnel meg lehet nyomatni igény szerint.

A fentebb említett szalag- és sodrott füles papírtáskák nyomtatási eljárásaitól különbözik a zsinórfüles papírtáskák elkészítése. A sodort füles papírtáskák esetében sokkal több az emberi kézi munka, már csak ezért is az exkluzívabb kivitelű, drágább papírtáskák közé sorolhatjuk ezeket. A kivitel nagyon tartósnak mondható, a zsinórfül teljes terhelés esetében sem szakad el. Mivel ofszet nyomtatással készül, rendkívül tetszetős, és már a nagyon széles választékban felhasznált anyagok is biztosítják zsinórfüles papírtáskák egyediségét, amit e termékek megrendelői sok esetben keresnek.

A zsinórfül alapanyaga főként pamutzsinór, a színét érdemes vagy a táska lapszínével megegyezően, vagy ahhoz illően kiválasztani. A fülek hossza szabadon választható, tehát könnyen a megrendelő igényihez igazítható. A színezés megoldható ofszet nyomtatással, és kézi szitázással is. A zsinórfüles papírtáskák jobb minőségű és vastagabb papírból készülnek, ami lehet műnyomó papír és karton is. A táska felülete lényegében minden esetben fényes vagy matt felületi fóliázást kap, a nyomat minősége hosszabb ideig csak így őrizhető meg, de ezzel növekszik a papírtáska szakítószilárdsága és egyben tartóssága is.

Az egyedi grafikákkal és emblémákkal ellátott papírtáskák nagyon elegáns és ötletes ajándékok. Fontos szempont továbbá, hogy környezetbarát anyagból készülnek, ezért nem terhelik úgy a környezetünket, mint műanyagból készült társaik. Nagyon aktuális kérdés a környezetszennyezés és az újrahasznosítás, gondoljunk a holnapra is!

 

Posted by ildiko1046 in Egyéb, 0 comments

A papírtáska, mint marketing eszköz

A csomagolás egy termékkel való találkozás esetében meghatározza a termék további életútját. A megfelelő csomagolás kialakításakor fontos figyelembe venni a fogyasztók ismereteit, meggyőződését és tévhitét.

Azonban a jó csomagolás nevel, tanít is egyúttal, ez alapján pedig egyáltalán nem mindegy, hogy milyen szempontok határozzák meg magát a csomagolást. A ma forgalomban lévő papírtáskák több előnye közül az egyik legfontosabb a cégek, vállalkozások számára a rendkívül jól kiaknázható marketing célokra való felhasználhatóságuk. Nem is olyan rég hazánkban a papírtáska még meglehetősen ritkaságnak számított, de széleskörű elterjedése óta nagyon sokan megszerették, egyre többen használják egyrészt praktikus volta miatt, másrészt a környezetbarát anyagból való készítése okán is divatos terméknek számít a felhasználók körében. Ráadásul a rajtuk elhelyezett reklámokat még szeretik is!

A nyomtatott papírtáskák rendkívül gazdaságosak és ehhez képest mégis nagy marketing hatékonysággal rendelkező eszközök. Számtalan célra fel lehet használni, céges ajándékok adhatók át vele, bármilyen reklám, vagy népszerűsítő rendezvény elmaradhatatlan kelléke, de bármilyen szolgáltatásokkal foglalkozó, termékeket forgalmazó cég, vagy vállalkozás leggyorsabban megtérülő reklám beruházása lehet, ha minden ügyfele, vásárlója részére ajándékoz egy saját emblémával ellátott papírtáskát.

 

Mivel éri el a papírtáska ezeket a pozitív hatásokat?

Egyrészt az előállítási költségek nagyon alacsonyak, a cégnek lényegében a reklámmal kapcsolatban csak ezeket a költségeket kell megfizetnie, hiszen a reklámtevékenység elvégzését már az ügyfelek, vásárlók végzik el, miközben mindenhová magukkal viszik az ajándékba ingyenesen kapott reklám táskákat. A szintén gazdaságosnak mondható szórólapokkal szemben, amelyek túlnyomó része alapból a kukákban köt ki, a papírtáskákat szívesen hordják magukkal a használóik, és minél jobb minőségűek, annál hosszabb ideig.

Három típusáról bővebben a következő bejegyzésben olvashattok!

Posted by ildiko1046 in Egyéb, 0 comments

Mi is az a vektorgrafika?

Az iskolából is megtanulhattuk már, hogy “a vektor irányított szakasz”, ami nem jelent mást, mint mennyiség, amelynek nagysága mellett iránya is van. Ez az alap elgondolás. A vektorgrafika azonban tovább megy ezen a nyomvonalon és olyan íveket, egyeneseket és pontokat és sokszögeket használ, amik leírhatóak egy koordináta rendszerben különféle matematikai képletekkel. A valóságban persze rengeteg járulékos adatot kell még menteni, de ez még így is jóval kisebb adatmennyiség, mint ha képpontról képpontra rendelnénk információkat egy adott objektumhoz.

Mindenki találkozott már vektorgrafikával, még ha nem is tudatosult benne. Minden egyes betű, ami megjelenik böngészőnkben vektorgrafikus. Sokszor tapasztaljuk letöltött képeknél, hogy ha belenagyítunk zavaróan fűrészfogas lesz. Ha nagy eltérés van a kép eredeti és a felhasználási mérete, felbontása között, akkor a bit-képalapú feldolgozás problémás lehet. Ezért találták ki a vektorgrafikát. A vektorgrafikus programok – ilyen például a CorelDraw– egészen más közelítést alkalmaznak.

A vektoros grafikák (egyenesekből és görbékből állnak, amelyeket a geometriai sajátosságaikat meghatározó matematikai képletek /=vektorok/ írnak le) legfőbb előnye, hogy függetlenek a felbontástól, ezért szabadon módosíthatjuk őket, anélkül hogy az élességüket vagy a részletességüket befolyásolnánk – ugyanolyan éles határvonalakkal rendelkeznek átméretezés vagy éppen PDF formátumba mentés után. Éppen ezért a vektoros grafikák a legjobb formátumok olyan munkák létrehozásához, mint például a logók, amelyeket különböző méretekben, különböző felületeken kell felhasználni.

Egy logót minden grafikus vektorosan készít el, hiszen ezzel lehetőség nyílik később a felhasználási módokat bővíteni. Az igazsághoz azonban hozzá tartozik, hogy nem egyszerű átalakítani egy-egy vektoros ábrát, illetve nem mindenkinek vannak meg a szükséges szoftverei és az azok működtetéséhez kellő tapasztalat sem. Amit kifejezetten ajánlatos vektorosan elkészíttetni: nagyméretű plakátok, poszterek, plotterrel megvalósítandó képek, olyan képek, melyeknél kulcsfontosságú a pontos méretezés, ikonok, logók, és mindent, ami egyszerű ábra…

Posted by ildiko1046 in Egyéb, 0 comments
Load more