Termékfotó

A termékek fotói – a részletes, informatív, vonzó leírás mellett – nagy szerepet játszanak abban, hogy vásárlásra bírják weboldalak látogatóit. Egy elmosódott, rossz minőségű kép láttán azonnal tovább állhatnak.

A hagyományos üzletekben lehetőségük van kézbe venni, megforgatni a választandó terméket, ezzel szemben egy webáruházban a termék fotójának kell vonzóvá tenni számára azt.  A termékképek alapvető feladata tehát, hogy egyértelműen beazonosítható legyen általa a kínált termék. Mert például hiába talál rá a weboldalra a vásárló, mert a Google találati listáján előkelő helyet foglal el és még az árai is vonzóak a számára, ha először egy szedett-vedett innen- onnan másolt különböző hátterű fotókkal találkozik a termék oldaladon.

Nagy az esélye annak, hogy rossz minőségű, nem nagyítható termékképeinkkel elriasztjuk potenciális vásárlóinkat és átpártolnak a konkurenciánkhoz. Ráadásul az amúgy vonzó esztétikus külsejű oldalunk összképét elrontják a rossz minőségű nem jól fotózott termékképek.

Az az igazság, hogy mi emberek egy termék kiválasztásakor rendszerint érzelmi alapú döntést hozunk: legtöbbször nem színtisztán racionálisan döntünk. Fontos, hogy milyen benyomásokat szerezünk, így a fotó minősége és hangulata kulcsfontosságú. Ezen felül természetesen vaktában nem fogunk dönteni: ha nem látjuk a terméket, nem fogunk vásárolni. Az viszont önmagában nem elég, ha készítünk egy fotót. Jó, ha a fotók nagyíthatóak, hogy minden részletük jól látható legyen és arra is ügyelnünk , hogy nagyítás után ne legyen homályos „pixeles”. Egy 2007-es kutatás szerint a webshop termékfotók mérete és minősége kiemelt jelentőséggel bír a vásárlás, mint döntés meghozatalában. A jó termékfénykép tehát egyértelműen segíti a vásárlást.

Nem kell feltétlenül profi fotóssal műtermi termékfotókat készíteni, viszont az biztos, hogy egy képnél jobb a több! Ha egy termékről nem csak egy, hanem több képet is feltöltünk, akkor ez lehetőséget biztosít a vásárolónak arra, hogy több szögből, több színben illetve részleteiben is megtekintse a terméket. Több száz, több ezer termék esetén ez lényegesen több munka, de megéri!

Fontos, hogy a vásárló pontos információt kapjon az általa kiválasztott termék méreteiről, színéről, ezzel segíthetjük a döntésben.

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..