Naptár, mint reklám ajándék

A naptár a szórólapokkal, kiadványokkal ellentétben olyan termék, amely a reklámelhelyezésen kívül másodlagos funkcióval is rendelkezik –hiszen kalendárium. Továbbá igen hasznos tulajdonsága, hogy nem az egyszer használatos merchandise ajándékok közé tartozik, hanem az év 365 napjában tulajdonosával lehet, így költséghatékony, eredményes és még a környezetet is óvja.

A naptárak esetében az egyik legfontosabb tudnivaló, hogy semmiképpen sem szabad az utolsó percre hagyni az elkészíttetésüket! Ennek két oka is van: először is, mivel egy rendkívül komplex reklámhordozót is kihozhatunk belőle, elmélyült, átgondolt és okos kidolgozást igényel. Például ha szeretnénk minden hónapban tájékoztatni ügyfeleinket az aktuális akcióinkról, eseményeinkről, promóciónkról, az egész éves marketing tervet el kell készítenünk még azelőtt, hogy grafikusunk felé továbbítanánk az anyagot.

Nyomdaipari berkekben elterjedt nézet, hogy már nyáron érdemes hozzákezdeni a munkához – és itt jön képbe a második indok a korai leadáshoz – hogy elkerüljük a téli, forgalmas időszakot. Sajnos gyakran előforduló eset, hogy a nyomdáknak már nincs kapacitása karácsony körül elvállalni a megnövekedett számú megrendeléseket.

Egy naptár megvalósítása jóval több egy logó és 12 hónap elhelyezésénél – persze minimálisra is lehet venni a befektetett energiát, akkor azonban pont a termékben rejlő lehetőségektől esünk el. A kialakításnál legyen az a fő szempont, hogy olyan esztétikus, designos darab legyen a végtermék, amelyet magunk is szívesen néznénk 365 napig asztalunkon, falunkon. Általános javaslat, hogyha nincs kapacitás vagy szakértelem koordinálni a grafikust, bízzuk inkább olyan szakemberre, aki mind megjelenés mind hatékonyság szempontjából megfelelően átlátja a projektet. Ha nincsen lehetőség saját grafikus alkalmazására, érdemes a nyomda grafikai tervezés szolgáltatását választani – szakértelemben és tapasztalatban így biztosra mehetünk. Azonban őt is segítenünk kell azzal: például, hogy mi a célunk a naptárral?

  • új termékek bevezetése, népszerűsítése:

Ha bővítettük, vagy éppen bevezetjük termékpalettánkat, akár mindegyik számára szentelhetünk egy-egy hónapot. Például a fűnyíróra a nyári hónapok alkalmasak, míg egy lombfúvót ősszel érdemes promótálni.  Bekarikázhatjuk, vagy beszínezhetjük az akció időpontjait, ha van hely, akkor pedig rövid leírást is elhelyezhetünk a termékről.

  • események népszerűsítése:

Akár hangulatkeltő üzeneteket is elhelyezhetünk , mellé jelöljük meg előre a dátumokat– „Már csak egy hét, és a Karácsonyi akció sorozatunk kezdetét veszi!”

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..