Mi a szórólap marketing?

A tájékoztató jellegű marketing több szegmensre oszlik. Az egyik ilyen elem a szórólap marketing. Több összetevőt kell figyelembe venni a szórólapok marketing célú használatakor. Elsősorban a megfelelő szövegezés, a külső, figyelemfelkeltő színek és formák kiválasztására kell összpontosítanunk. Azonban nem elhanyagolható az sem, hogy ki, milyen területen, milyen módon teríti az általunk elkészíttetett szórólapokat. Az üzenetünk célba érkezésének ez is igen jelentős pontja, nem feledkezhetünk meg róla.

A szórólap hatékonyságát még mindig igen magasra értékelhetjük, hiszen kis költséggel nagy mennyiségű hirdetést tudunk továbbítani nagy számú közönség részére. A vonzó és a célcsoport számára értékes tartalommal bíró szórólapunk akár 70% feletti figyelmet is kaphat, hiszen a címzettek megtartják azt, vagy továbbadják ismerőseinknek.

Miután gondosan megszerkesztettük a szöveget és a külalakra is figyeltünk, ne rontsuk el a hatékonyságot a rossz terjesztéssel. Erre is ugyanolyan nagy figyelmet fordítsunk, mint a korábbi folyamatokra. Amennyiben külső céget bízunk meg a feladattal, gondosan tervezzük meg a terjesztők útvonalát, sőt nagyobb költségkeret esetén, akár még cégünk logójával dekorált pólóban szórassuk ki a lapokat.

Több megoldás közül választhatunk a terjesztés kapcsán. Az egyik lehetőség, hogy a szórólapot forgalmas csomópontok közelében kezdik kézbe adni a terjesztők, a másik megoldás egy bizonyos körzetet körbejárva a postaládákba helyezik azokat. Mindkét megoldás lehet hatékony, ha jól meghatározunk bizonyos elemeket.

Az első esetben egy márka ismertségének erősítésére lehet hasznos a szórólap kiosztása. Az nem túl hatékony, ha egy helyi kisvállalkozás, ami egy bizonyos szolgáltatást nyújt, kioszt 10.000 db szórólapot a város közepén, mert valljuk be, igen kevés az esély arra, hogy pont a kerületi lakosok közül lesz a legtöbb abban az időben, az osztás területén, akinek szüksége van pl. a mi kulcsmásolásunkra.

A kiosztásos technika során ügyeljünk arra, hogy a szórólapot osztók megjelenése is legyen megfelelő, ne egy hobbó külsejű egyén ossza, cigivel a szájában a lapjainkat, várjuk el az ápoltságot és kulturált megjelenést a terjesztőktől, akik akár az érdeklődő kérdésekre is tudnak kompetens választ adni.

A másik terjesztési mód során inkább a helyi vállalkozások marketingjének van helye. A jól behatárolt terület meghatározása legyen az első szempont a terjesztésnél. Válasszuk ki a megfelelő távolságot, amiről még az emberek igénybe veszik a szolgáltatásunkat, és nekünk is megéri még odáig elmenni. Célszerű olyan társ vállalkozást keresni a terjesztéshez, akiknek már van tapasztalatuk, tudják melyik házba hogyan jutnak be (lakótelepek esetén), biztosan nem kötegével dobják a kukába a nyomtatványainkat.

Mindezek mellett a hatékonyság ellenőrzésére érdemes a szórólapra egy kupon kódot is elhelyezni, így mindenképpen tisztában lehetünk azzal, hogy hányan érkeznek majd ebből a marketing szeletből, kell-e valamit még erősítenünk, vagy éppen csökkentenünk. Az is jó megoldás, ha a beszórt területeket körzetekre osztjuk és így helyezünk el a szórólapokra azonosítókat, ezzel még tovább szegmentálhatjuk a hatékonyságot.

Nos, ha elhatároztad, hogy marketing költséged egy részét a jól bevált, hagyományos módszerekkel is kiegészíted, akkor mi akár 1 nap alatt elkészítjük számodra a tökéletes szórólapot. Keresd kollégáinkat elérhetőségeinken.

 

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..