Egy jó márkanév már fél siker

Milyen névvel válhat termékünk világmárkává? Minden céget alapító felteszi ezt a kérdést induláskor. A legtöbben misztikus magyarázatokkal állnak elő, pedig a példák jó része azt mutatja, sokszor a legegyszerűbb módon született nevek a legsikeresebbek.

Terméknevet, márkanevet választani nagy felelősség. Egy jó döntéssel sokat könnyíthetünk a saját helyzetünkön értékesítéskor. Számos szempontot és lehetőséget kell mérlegelni, amíg megtaláljuk az igazit.  Gyakran azért vacillálunk, mert szeretnénk valami különleges, ám jól megjegyezhető, nem túl hosszú márkanevet, ami könnyedén válhat komoly branddé.

Egy jó terméknév ugyanis félig már el is adja a terméket, ha viszont rosszul választunk, rengeteg plusz munkát veszünk a nyakunkba, hogy megpróbáljuk megmagyarázni a fogyasztóknak, a mi termékünket szeretnék, még ha ezt maguktól nem is veszik észre.

Mindenki jól ismeri már ezeket a , jól csengő neveket, mint például a Coca-Cola, Microsoft, Apple, Nike, Lego, Levi’s, stb. De kevesen gondolnak bele, hogy a név csak a jéghegy csúcsa. Hiszen egy cégnév vagy márkanév jóval többet jelent, mint maga a szó. Ezek vonzereje azonban sokkal inkább a név és a mögötte rejlő imázs és arculat együttese. Ezért érezzük olyan jónak az IBM vagy a Coca-Cola nevet, pedig, ha belegondolunk, nem a legtökéletesebb név, amit valaha hallottunk.

 

Hat pontba szedtük mire érdemes odafigyelni a név választásakor:

  1. Szerencsés, ha a név reflektál a termék, szolgáltatás tartalmára. Így könnyebben beazonosítható, a vásárlók szeretik, ha tudják, mi az, amit vesznek, és mielőtt leemelik a terméket a polcról, nem kell gondolkodniuk, vajon mi lehet az.
  2. Választhatunk olyan nevet is, ami látszólag nem kapcsolódik a termékhez, de ez esetben fontos, hogy meg tudjuk magyarázni a névválasztást, legyen valami logika, történet, ami kapcsolódik a termékhez és nem utolsó sorban fontos, hogy ezt megismertessük a potenciális vásárlókkal.
  3. Ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy milyen piacra vagy piacokra „termelünk”. Ha nemzetközi piacra is kilépünk, akkor nézzünk körül, mi működhet abban a nyelvi környezetben. (Az igen népszerű olasz Fosch fesztivál például magyarul nehezebben győz meg, hogy érdemes ellátogatni oda.)
  4. Fontos szempont, hogy ne legyen bonyolult kiejteni és leírni, mert amit könnyű eltéveszteni, azt általában el is tévesztik. Különösen igaz ez arra az esetre, amikor interneten keresgélnek a potenciális látogatóink, vásárlóink, akkor egy félregépelés elég és rögtön a konkurensnél kötnek ki.
  5. Szeressük a nevet, amit választottunk és tudjunk vele azonosulni. Mindkettő elengedhetetlen ahhoz, hogy célcsoportunk is szeresse és azonosulni tudjon vele.
  6. Névválasztásnál érdemes a grafikussal vagy marketingessel egyeztetni, mert a szakemberek mögé tudják képzelni azt a tartalmat, amit majd jelképezni fog.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..