A logó – vizuális jel II. rész

A logóval kapcsolatban napjainkban is még mindig él az a tény, hogy  egy üzenetet kommunikál a piac felé. Ezért fontos, hogy megjegyezhetőnek és egyedinek is kell lennie, hogy azonosítsa a céget a fogyasztók fejében. Ma már a verseny sokkal keményebb, mert létrejöttek a modern design-, reklám- és marketingiparágak is, amelyek fontos célja körvonalazni, hogy mitől lesz a mai, modern korban eredményes egy logó, és hogyan lehet a legegyszerűbb módon, a legletisztultabb formában a legtöbbet elmondani egy logón keresztül a vállalatról és termékeiről.

Kifejező, nem feltétlen szájba rágó

A logónak a nevünk nélkül, önmagában állva is jól kell teljesítenie. Fontos, hogy egyértelmű és félreérthetetlen legyen az üzenete. Nem alapkövetelmény azonban, hogy konkrétan utaljon a cég tevékenységére. Sokkal fontosabb, hogy minél többet eláruljon a cégfilozófiáról, pozitív érzetet keltsen. Minél szerteágazóbb a cég tevékenysége, annál inkább javasolt a logót nem a termékek, inkább a cég küldetése felől megközelíteni.

Egyszerű, letisztult

Az egyszerűség hozzájárul ahhoz, hogy a logód megragadja az olvasót és megmaradjon a fejében. Egy bonyolult ábra nem hogy segítené, inkább torzítja az üzenetet. A könnyen befogadható logó tiszta, határozott vonalakat, éles kontúrokat és egyszerű színeket használ. A jól eltalált logóra elég néhányszor ránézni és máris céghez tudjuk kötni, társítani tudjuk a pozitív üzenetével.

Sokoldalúan felhasználható
Már a tervezésnél érdemes végig gondolni, milyen felületeken lesz felhasználva a logó. Bannerekre, reklámkreatívokra éppúgy felkerülhet, mint az autód oldalára, az elküldött faxokra, vagy akár a kollégák céges bögréjére nyomtatva. Olyan logót kell választani, amely mindenhol használható. Jól néz ki pici és óriás méretben egyaránt, valamint fekete-fehérben, és sötét háttér előtt is megállja a helyét

Fontos szem előtt tartanunk, hogy a logót nem egy-két évre tervezzük, hiszen ezzel tudunk az emberek tudtában maradni folyamatosan. Sajnos az eddig említett szempontok betartása sem garancia a sikerre. A marketing egy több összetevős eszközrendszer, aminek csak az egyik eleme a logó.

A jó logó tehát hozzásegít a cég ismeretségének a megszerzéséhez és fenntartásához, azt is mondhatjuk, hogy a vevők bizalmának kiépítésére szolgáló eszköz. Rákerülhet névjegykártyára, céges levélpapírra, hírlevélre, honlapra, szórólapra, reklám szatyorra, céges reklámajándékokra, Facebook-ra feltöltött fotókra, egy szóval mindenre, határ a csillagos ég!

A cél, hogy mindenütt jelen legyen!

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..