A japán névjegykártya különleges fejlődése

A japán névjegykártya különleges fejlődése

1948. január 26-án délután egy férfi lépett be az Imperial Bank fióktelepére, Tokió Shiinamachi területére, majd elmondta az ott lévő 16 embernek, hogy a szomszédban vérhas járvány tört ki. Miután átadta a névjegykártyáján, amin az állt, hogy ő epidemiológus, elmondta a jelenlévő banki alkalmazottaknak, hogy abból a folyadékból, amit magával vitt, igyanak és akkor nem lesznek betegek. A folyadék valójában azonban méreg volt. A 16 ember közül 12-en haltak meg, majd a férfi 160.000 jüannal sétált ki az épületből.

A Teigin incidens volt a második világháború utáni legnagyobb tömeggyilkosság, a tettest megtalálták  és halálra ítélték. Később két másik hasonló esetet is azonosítottak, amelyben a névjegykártyát a helyszínen hagyta az elkövető.

Japánban egyébként a névjegykártya (meishi) nélkülözhetetlen. A bankvezetőktől kezdve a taxisofőrökön át, egészen a banda tagokig, mindenki használja. Ebben az országban körülbelül 70 millió üzletember van, aki évente legalább három alkalommal rendelnek névjegykártyát.

Takashi Nakano a Japán Névjegykártya Szövetség igazgatója elmondta, hogy a 15. században Kínában már gyakori volt, hogy bambuszból készítettek névjegyet. Ezeket a kis kártyákat betették az ablakba vagy az ajtóba, ezzel jelezve, hogy később visszatérnek a helyszínre.

Japánban a 19. századtól terjedt el a használata. Amikor találkoznak egymással a japánok, ez olyan, mint egy ünnepélyes ceremónia. Olyan sok etikett és szokás van, hogyha nem tudjuk, hogyan kell a meishi-t kicserélni, rögtön észreveszik. Mikor az újoncok belépnek egy céghez, az idősebb kollégák feladata, hogy megmutassák számukra, hogyan kell a névjegykártyát helyesen átadni. A japán meishi átadása egy szép protokoll, mindenki tudja mi a szabály. Nyilvánvalóan fontos része a hálózatépítésnek japánban a névjegykártya. Valójában egy üzletember akár 1000 db névjegyet is összegyűjt egy év alatt. Éppen ezért napjainkban a digitális alkalmazások segítik a rendszerezésüket.

A névjegykártyák átadása a következő ceremóniával történik.

Két kézzel adjuk át a kártyát, a másik fél pedig két kézzel veszi át. A kártyán lévő logó az ügyfél felé forduljon. Általában egy kis meghajlás is kell hozzá, így udvarias. Jó néven veszik, ha néhány dicsérő szót ejtünk az átvett kártyáról, viszont sértés, ha a lap hátuljára írunk bármit is.

Posted by Kata in Egyéb, 0 comments
Inspiráló ötletek, melyek megmozgatják ügyfeleid fantáziáját

Inspiráló ötletek, melyek megmozgatják ügyfeleid fantáziáját

Tartós benyomást akarsz elérni ügyfeleidnél, vagy potenciális vásárlóidnál? Általában a névjegykártyát papírra nyomtatják, azonban ezen a kreatív dizájnerek változtatnak, felhasználva egyedi anyagokat is. Emellett a névjegykártya méretváltoztatása is jó megoldás lehet a különleges megjelenéshez. A tipikus névjegykártya mérete 55×85 mm. Ennél nagyobb vagy kisebb elkészítése eltérő a megszokottól.

A speciális bevonat is segíthet egyedivé válni. Ilyen a fólia, a speciális UV fényes megvilágítás, a fémszínű tinták használata. Bár ezek megdobják a költségeket, mégis nagyobb üzletek idején érdemes lehet ezzel emelni a színvonalat.

Nemcsak a szem érzékelésére hathatunk, hanem a tapintás is fontos eszköz lehet. Más textúra, eltérő anyagból készült kártya sokak számára jelenthet igazán emlékezetes névjegyet. Kerekítsük le a sarkokat vagy vájunk le egy darabot belőle, esetleg különböző formákat is kialakíthatunk a papírból.

 

Próbáljunk ki különleges anyagokat, erre mutatunk jó példát, a mini sajtreszelő, a kutyakekszet imitáló fanévjegy. Ugyancsak egyedi és könnyen megjegyezhető az a névjegykártya, amit naponta láthat az ügyfelünk, legyen használhatósága. Legyen telefontartó, amit könnyen kihajtogathat az ügyfél.

Az újrahasznosítás is olyan módszer, ami miatt sokan megjegyzik a névjegykártyán szereplő adatokat. Kinek volt eredeti ötlete, amivel új lehetőséget adott a papír új életére.

Kérdéseid merülnek fel a névjegykártya elkészítésével kapcsolatban, akkor keress bennünket bizalommal.

Posted by Kata in Egyéb, 0 comments
A hatékony névjegykártya titkai

A hatékony névjegykártya titkai

Bár úgy ítéljük meg a mai digitális világban, hogy a névjegykártya egy felesleges marketing eszköz, de a névjegy még mindig az elsők között van egy kisvállalkozás életében. Kapcsolatot teremt, az első benyomást is meghatározza.

Pont ezen okok miatt, nem mindegy, hogy milyen legyen a névjegykártya külseje, formája, minősége. Mindenki, aki először találkozik ezzel a marketing eszközünkkel, cégünket fogja magában besorolni egy kategóriába. Ne hagyjuk, hogy ez alapján a “felejtős” csoportba kerüljünk.

Nagyon nem mindegy, hogy milyen adatokat, információkat osztunk meg a névjegykártyánkon ügyfeleinkkel. A név, kapcsolattartási adatok, pozíció, munkaadó adatai mellett a vállalat logója és címe/weboldala is szinte mindig szerepel a kis kártyákon. A legtöbb ember egyszerű névjegykártyát használ, fehér alapon, fekete betűkkel. Minél egyedibb megjelenésű azonban a kártya, annál nagyobb eséllyel lehet kitűnni a tömegből. Ne riadjunk vissza a magasabb költségektől, sokkal nagyobb lesz a hasznunk az ügyfelek véleményéből adódóan.

Azonban nagyon fontos, hogy ügyeljünk a részletekre, nézzük mire kell figyelnünk.

1.Túlzások

A névjegykártyánkkal szeretnénk lenyűgözni ügyfeleinket, hogy minél jobb benyomást keltsünk, azonban vigyáznunk kell, nem szabad túlzásokba esni. Az egyszerű néha több, mint a túldíszített.

2. Színes nyomtatás

Hacsak a vállalkozásunk nem kifejezetten a fekete-fehér színeket használja, akkor mindenképpen válasszunk színes névjegykártyát. Ez jobban felkelti a figyelmet. A fényes felület szintén a megkülönböztetésre alkalmas. Bizonyos színekkel azonban legyünk nagyon óvatosak. Például a vörös szín esetében sokan asszociálnak a hatalomra, az erőfitogtatásra. A zöld főként a nyugalmat érezteti és a megbízhatóságot.

3. Fénykép

Egy vállalkozásban üzleti kapcsolataink kiterjedtsége miatt rengeteg embert ismerünk meg, sokuknak lehet, hogy csak a nevét jegyezzük meg, van akinek csak az arcát. Ahhoz, hogy azok, akik minket akarnak megkeresni emlékezzenek ránk, helyezzünk a névjegykártyánkra profi fényképet magunkról. A név és az arc együtt könnyebbé teszi ügyfeleink számára a beazonosítást, egyszerűbb megjegyezniük melyik cégtől vagyunk, mit kínálunk nekik.

4. Minőség

Ne használjunk vékony, gyenge minőségű papírból készült kártyákat. Nemcsak rossz benyomást kelt, hanem rövidebb ideig képes feladatát ellátni. A különleges alapanyag, a szokásosnál vastagabb papír szintén megkülönböztethet bennünket más cégektől.

5. Kártya hátulja

Általában a cégek nem használják ki a névjegykártyák hátsó felületét, azok üresen maradnak. Egy térkép, naptár, üzleti mottó, személyes, inspiráló üzenet megfelelő lehet, hogy a hátsó részt is hasznosítsuk.

Persze van, aki azért hagyja üresen a hátsó részt, mert egy megbeszélés során, az ügyfelünk részére még néhány sort, esetleg mobilszámunkat is rávezethetjük. Gondoljuk át, hogyan használjuk kártyánkat.

+1 QR kód

Sokan már leírták a QR kód használatát, de még mindig jól használható marketing eszköz. Segítségével átirányíthatjuk ügyfeleinket weboldalunkra, esetleg egy landing oldalra, ahol kifejezetten az általunk elmondott infókat találja meg összefoglalva.

Egyedi ötleteidet megvalósítjuk, segítünk a tervezésben, kivitelezésben.

Posted by Kata in névjegykártya, 0 comments
7 módja, hogyan növeljük bevételünket szórólap segítségével

7 módja, hogyan növeljük bevételünket szórólap segítségével

A szórólap használata a marketingben nem újdonság. Egy kipróbált, régi formula, amit manapság kezdenek a vállalkozások elfelejteni. Pedig nagy hatékonysággal működhet, aránylag kis költséggel. De vajon miért nem használják a kisvállalkozások ezt az egyszerűnek tűnő lehetőséget?

“Csak azért, mert valami egyszerű, nem jelenti azt, hogy könnyű!’

10.000 szórólap kiosztása esetén maximum 1%-a az érdeklődőknek fog reagálni marketing üzenetünkre, azaz 100 ember. És ezt a számot már sikerként könyvelhetjük el. Ha azonban ezt a százalékot fel szeretnénk emelni 2-3-4 vagy akár 5%-ra, akkor igen ügyesnek kell lennünk.

Ismernünk a helyi célközönség szokásait, érdeklődését, hogy hatni tudjunk az érzéseikre. Minden előkészítés, amit a szórólap tervezésére fordítunk, meg fog térülni. Milyen módok segíthetnek a még nagyobb konverzió elérésében?

  1. Tegyük egyértelművé üzenetünket

Minden marketing üzenetnek erősnek kell lennie, melyet gyorsan, kreatívan és világosan kell közvetítenünk. Legyenek merészek, meggyőzőek, erős fejléccel és alszöveggel kiegészítve. De ne legyen túl hosszú a szövegezés.

2. Szétosztás

A szórólap elkészítésén túl további költség annak terjesztése. Ne próbálj meg ezen spórolni, inkább bérelj fel egy szórólap-terjesztő céget, hogy biztosan célba érjen az üzeneted. Nem szükséges, hogy összegyűrt, szakadt lapokat dobjanak a postaládába, vagy eldobálva az utcán végezze marketing anyagunk, mert olcsó munkásokkal dolgoztatunk. A bizalomépítés alapja a szórólap megjelenése.

3. Extra hatás

Miért ne lehetne különleges a szórólapod? Használj érdekes hajtást, egyedi nyomtatási technikát, ezzel is egyedivé teszed reklámanyagodat, így többen fogják megjegyezni, elolvasni.

4. Üzenet

Legyen az üzeneted a fontos, és ne a cégedről mesélj. Kit érdekel, hogy 30 éve van a céged a piacon, ha nem ad megoldást a potenciális vevőd problémájára. Mutasd meg nekik, hogy az ő boldogságuk a tied is.

5. Fókusz

Legyen a középpontba a cselekvésre ösztönzés. Vezessük a vevők szemét arra a pontra, ahol az elérhetőségünk van, hogy tudják az érdeklődők merre keressenek. Egy térképes megjelenés előnyt jelenthet.

6. Kedvezmények

Azzal is ösztönözhetjük az érdeklődőket, hogy a szórólap használatával bizonyos előnyökhöz juttatjuk őket. Legyen egy akció, csak a szórólap felmutatójának, vagy a következő szöveggel reklámozzuk cégünket: “Hozza vissza hozzánk ezt a szórólapot és spóroljon 10%-ot a következő vásárlásából” és így tovább…

7. Mérés

Persze az sem elhanyagolható szempont, hogy mérhető legyen a szórólapunk hatékonysága. A legegyszerűbb módja ennek, ha kedvezményt adunk, vagy kupont, így tudjuk lemérni azt, hányan jönnek ennek az üzenetnek nyomán vásárlóként hozzánk. Ha nem tudjuk mérni a hatékonyságot, akkor nem is tudjuk mit kell változtatnunk.

Kérdésed merül fel a tervezés során, vagy már van elkészült terved, akkor keress bennünket: Névjegykártya, szórólap – Fa-reklámajándék.hu

Posted by Kata in Reklámajándék, 0 comments
Manapság még jó marketing eszköz a szórólap egy kisvállalkozásnak?

Manapság még jó marketing eszköz a szórólap egy kisvállalkozásnak?

A közösségi hálózatok, az online üzleti oldalak, digitális platformok egyre népszerűbbek a vásárlók között. Azonban a vállalkozásban a promóciós mix semmiképp sem halott, csak egy kicsit átalakult. Például vessünk egy pillantást a szórólapokra, ami az egyik legrégebbi marketing eszköz és még mindig jó megoldás egy mai kisvállalkozás reklámozására.

Mi a lényeg?

Az emberekkel tudatnia kell a vállalkozásnak meglétét. Attól még, hogy jelen vagyunk a közösségi médiában nem mindenkit érünk el, de még ha el is érjük a vevőinket, akkor sem biztos, hogy a nagy reklámzajban az online felületen észreveszik vállalkozásunkat. A figyelem rövidebb, mint valaha. Ami azt jelenti, hogy keményebben kell dolgoznunk azért, hogy észrevegyenek bennünket. Több csatorna használatával, különböző reklámtípusok megjelenésével, a hagyományos és modern keverékével növelhetjük a láthatóságot.

Mint minden promóciós eszköznél, a szórólap elkészítésénél is fontos a célközönség meghatározása. Az offline jelen lévő vásárlók megszerzése nagyon fontos a kisvállalkozás számára, értékes versenyelőnyhöz juthatunk ezáltal. Sok modern vállalkozás figyelmen kívül hagyja a szórólap nyújtotta előnyöket.

Még mindig működik?

Igen. Gondoljunk csak bele a marketing célú e-maileket sokan megnyitás nélkül törlik. A közösségi oldalakon az algoritmusok állandóan változnak, így reklámunk megjelenése is folytonosan változik. Sok helyen a lassú internet kapcsolat növelheti a webhelyről visszapattanok arányát.

Ugye biztos, hogy mindenki járt már úgy, hogy az online megjelenésű reklámokat egyáltalán nem láttuk, túlpörgettük azt, míg egy kézbe fogható színes, érdekes szórólapot intezívebben figyelünk  meg. Gyakran előfordulhat, hogy a szórólap első benyomásként működik, ami azt jelenti, hogy nem hibázhatunk.

Bár mint minden promóciós eszköznél, semmi garancia a sikerre, de nagyon könnyen ellenőrizhető, hogy mennyi volt a hatékonysága bizonyos kódok, speciális referenciapontok segítségével.

Nézzük, milyen szempontokat alkalmazzunk a szórólap elkészítésénél:

A tipikus szórólap mérete A7 és A4-es, a céltól függően. A legfontosabb, hogy az üzenetnek és a szórólap megjelenésének is rövidnek és érthetőnek kell lennie. Nézzük az alapokat:

  • legyen teljesen színes a szórólap
  • két betűtípusra korlátozzuk a szerkesztést
  • könnyen olvasható legyen
  • pontosan illeszkedjen

Miután már mindent megtettünk azért, hogy jól nézzen ki a szórólapunk tervezete, ne rontsuk el azzal, hogy fénymásolt példányokat osztogatunk. A vállalkozásunkat fogja leminősíteni, ha ezt megtesszük. Használjunk fényes és jó minőségű papírt.

Mondjunk valami olyat a szórólappal, amire mindig emlékezni fognak az ügyfeleink. Legyen az üzenetünk ütős, de egyszerű. Gondolkodj kreatívan.

A hatékony tervezés a siker kulcsa.

 

Posted by Kata in Egyéb, 0 comments

CMYK, RGB, DPI?- Rejtélyes kódok névjegykártya rendelésnél

Professzionális névjegykártya minden cégvezető számára elengedhetetlen kellék. A megrendelésnél rengeteg szempontot figyelembe kell vennünk, azonban sok olyan rövidítéssel találkozhatunk, melyek közül ha egyet is elrontunk, már nem olyan végeredményt fogunk kapni, mint amit szeretnénk. Néhány varázsszó megértése szükséges ahhoz, hogy az általunk elképzelt névjegykártya kerüljön ki a nyomdagép görgői közül.

De mielőtt még tisztáznánk ezeket a szavakat, néhány fontos dolog, amit szintén tudnod kell a megrendelés előtt:

Amikor megtervezed a névjegykártya kinézetét gondolnod kell a háttér, a logó, a kép, a betűtípus elrendezésére és elhelyezésére. A hibák elkerülése érdekében mindig hagynod kell a tervezéskor egy területet, keretet, ameddig a kinyúló képeket kifuttatja majd a nyomda. Ez általában három milliméter, de legalább 5 millimétert hagyj ki a teljes biztonság érdekében. Ezen a kifutó részen leírhatod a vágási-, hajtási-, szín- és egyéb jelöléseket, így a dokumentum méretén kívül fog esni ez a jelölés, nem zavarja majd meg a nyomdát.

Színprofil: Na most jöhetnek az első kódszavak. Az általunk készített névjegykártyák megrendelésekor bizonyos színkódok megjelölését kérjük. Ezek a Coated FOGRA 39 vagy ISO Coated V2 színprofilok. A grafikai programok már tartalmazzák ezeket a színkódokat, úgyhogy igazán nem lehet ezzel sok problémád. Amikor a PDF fájlt elkészíted megrendelés előtt, akkor kérjük, hogy ezt a két színprofilt használjáld. De miért is kell ezt megadnod rendeléskor? Mert ebben az esetben biztosan ugyanazokat a színeket fogjuk mi a nyomdában használni, mint amit Te megálmodtál a számítógépeden.

Színmód: A nyomtatásban megjelenő színek a négy alapszín, azaz a cián, a bíbor/magenta, a sárga és a fekete/key (C, M, Y, K) keveréséből állnak elő. A számítógéped monitorja azonban nem ebből a négy színből keveri ki az általad választottad, hanem ott a különböző erősségű vörös, zöld és kék (R, G, B) fények alkotják a színárnyalatot. Miután a gépen szerkesztett anyagot a nyomdába küldöd, mindig add meg a CMYK alapszínek kódját, mivel csak így fogod visszakapni az általad kívánt színkombinációt. A tervezőprogramokban, mint például a Photoshop egy gombnyomással meg tudod állapítani bármelyik értéket. Mivel a RGB és CMYK által leírt színkódok nem egyeznek, ezért is vállaljuk csak a felelősséget a CMYK színmódban megadott színekért.

Képfelbontás: DPI – Minél magasabb egy kép felbontása, annál jobb minőségű lesz a névjegykártyán is. A minőségvesztés elkerülése érdekében legalább 300 dpi felbontásban tudjuk elfogadni a megrendeléskor beküldött képeket. Egyébként a DPI az egy hüvelyre eső képpontok, illetve képelemek számát adja meg mértékegységként.

Fekete szín – Azt gondolhatnánk, hogy a fekete, az fekete, nem kell túl sokat ragozni. Azonban a nyomdában bizony annak is van jelentősége, hogy milyen sötét is legyen az a fekete. A tiszta fekete szín, ami világűr sötétségét adja vissza, minden esetben K:100%-al jelölendő. Amennyiben ezt a színhatást szeretnéd elérni, akkor így küld a megrendelésed: Tiszta fekete kitöltés: Cyan 0%, Magenta 0%, Yellow 0%, Fekete 100%

Használhatsz mély fekete kitöltést is, ekkor ez legyen a megadandó kód: Mély fekete kitöltés: Cyan: 30%, Magenta: 20%, Yellow: 0%, Fekete: 100%.  A mélyfekete színt a szebb kitöltés érdekében csak összefüggő fekete tónusok (pl. háttér) esetében javasolunk használni.

Betűméret, vastagság: Aki használt már Word szövegszerkesztőt, annak nem ismeretlen a betűk méretének mértékegysége a pt. A nyomtatásban a minimális betűméret 6 pt, míg a minimum vonalvastagság az 1 pt. Negatív vonalak esetében (fekete háttéren fehér betűk) legalább 2 pt szükséges.

Beágyazás: Nem a reggeli felkelés utáni ágy berakásra gondolunk! Mielőtt átküldöd számunkra a megrendelést, a betűtípus hibák elkerülése érdekében az összes szöveges tartalmat ágyazd be a dokumentum PDF-be mentése során, vagy alakítsd át görbévé. Ezt a szerkesztő programod segítségével egyszerűen meg tudod majd oldani.

Reméljük, hogy sokat segítettünk ezzel a rövid útmutatóval, ha mégis kérdéseid maradtak, akkor keress bennünket elérhetőségeinken! Jó munkát kívánunk!

Posted by Kata in Egyéb, 0 comments
Ne hidd, hogy 2018-ban névjegykártyát használni őrültség!

Ne hidd, hogy 2018-ban névjegykártyát használni őrültség!

A statisztika nem hazudik! Az emberek 72%-a még mindig az alapján alakítja ki első benyomását a cégedről, hogy milyen minőségű névjegykártyát nyújtasz át.

A névjegykártya tükrözi azt, hogy ki vagy te, mit képvisel a vállalkozásod. A gondosan megtervezett kártya segíthet az üzlet létrejöttében. Bár sokan azt gondolják, hogy 2018-ban a névjegykártya használata már elavult dolognak számít, szerintünk pont az ellenkezője igaz, vagyis egy jól megszerkesztett, átgondolt koncepció alapján készült névjegykártyával inkább kitűnhetsz a tömegből, mintsem ódivatúnak tűnsz.

Gondold végig, ha egy üzleti reggelin, vagy egy rendezvényen a beszélgetések végén nem tudsz átnyújtani partnerednek egy névjegykártyát, akkor hogyan fognak megtalálni később. Nem írhatod fel egy papírcetlire az email címed, vagy a telefonszámod. De az is sokak számára visszatetsző lehet, hogy ott helyben elkéred az ő telefonszámukat és sms-ben átdobod az adataidat. Arról már nem is beszélve, hogy nem is szívesen adják ki egy idegennek a telefonszámukat.

Bár rengeteg vállalkozás él a neten, azért a személyes kapcsolat ezeknél a cégeknél is több bevételt hozhat. Éppen ezért az üzletkötések miatt kilépnek a digitális világból, személyesen veszik fel a kapcsolatot partnereikkel. Nem elegendő egy weboldal ahhoz, hogy a beszélgetőtárs, az üzleti partner emlékezzen rád, még mindig egy kézzel fogható, emlékezetes eszközzel kell a figyelmét felhívnod cégedre. Ez az eszköz a névjegykártya, mely ma már nem feltétlenül egy unalmas fekete-fehér papírdarab, hanem kreatív ötletekkel teljesen egyedivé, és a vállalkozásod arculatának alapjává is teheted.

A névjegykártya arculatának kidolgozása nemcsak dizájn, hanem nagy mértékben pszichológia is. Ugyanúgy, ahogyan egy landing oldalon a cselekvésre ösztönző gomb megnyomása (CTA) az interakció, a névjegykártyának is hasonló feladata van, mint a CTA gombnak. Így érdemes átgondolni a színválasztás.

Legyen egy kissé egyedi a kártya, például a hátoldalán lévő személyes üzenettel. Figyelj arra, hogy jól olvasható legyen, egyszerű betűtípust kell választanod.  Még nem ment ki a divatból a QR kód sem, így hasznos lehet egy ilyen vizuális útmutató használata is, mely tovább navigálja az érdeklődő ügyfelet a weboldaladra, vagy kifejezetten egy landing oldalra.

Az ázsiai országokban nagyon fontos a névjegykártya átadása. Tiszteletet mutatnak egymás iránt a felek, két kézzel nyújtják át névjegyüket egymásnak. Nem bedobják az aktatáskába, hanem gondosan megvizsgálják és megbeszélik a rajta lévő információkat.

Szóval fontold meg alaposan, hogy 2018-ban névjegykártyát készíttess, légy egyedi, informatív és érdekes. Ebben segíthetünk neked, keress minket, ha elhatározásra jutottál!

Posted by Kata in Reklámajándék, 0 comments
5 népszerű promóciós ajándék start up cégek számára

5 népszerű promóciós ajándék start up cégek számára

Az induló cégek többsége nem rendelkezik elegendő marketing költségkerettel. A start up cégek által kínált termékek, szolgáltatások többsége új a fogyasztók számára, ezért nagyon óvatosan reagálnak, nem azonnal vásárolnak. A megfizethető promóciós termékek tökéletes marketing stratégia lehet ezen cégek számára. Alacsony költségek mellett, a fogyasztó pozitív és gyors reakcióját válthatja ki a reklámajándék.

Számos marketing tanulmány kimutatta, hogy a márka ismertség megteremtésében és a széles körű ismertség elérésében nagy szerepet játszik a promóciós ajándékok használata. Általában azok, akik kaptak az ingyenes reklámajándékból nagy többségükben később vásárlókká is válnak. A fogyasztók 58% tartja meg az ajándéktárgyakat 1-4 éven keresztül és általában használják is azokat. Ez idő alatt folyamatosan ott van szem előtt cégünk logója, így érdemes a logó készítésekor a cég felismerhetőségére koncentrálnunk.

Természetesen a promóciós ajándék megtervezése és kiosztása előtt, mindenképpen tudnia kell a start up vállalkozásnak, hogy ki a vásárlója. A célközönség ismerete elengedhetetlen a megfelelő marketing stratégia kialakításához, így érdemes kutatni, többet megtudni a leendő vevőinkről.

Ha ismerjük a célközönséget, akkor már tudjuk is, hogy milyen promóciós ajándék lesz számukra a legmegfelelőbb, mit fognak használni, így nap mint nap kézbe fogják venni az ajándéktárgyat, melyen rajta van a cég felismerhető logója.

Sok marketinges esik abban a hibába, hogy sablonos promóciós ajándékokkal próbál operálni, mint például egy logózott bögre, toll, jegyzettömb, vagy könyvjelző. Az emberek már unják ezeket a dolgokat, egyébként is rengeteget kapnak ezekből a tárgyakból más cégektől is. Különböztessük meg start up cégünket, már a reklámajándékokkal is, legyünk merészek. A promóciós ajándékok átadásakor törekedjünk a kapcsolat kiépítésére a lehetséges vásárlókkal.

Nézzük milyen ajándékokkal lephetjük meg a célközönségünket:

1.Silikon tok, melyben elhelyezhetik hitelkártyáikat, kulcsaikat, esetleg okostelefonjukat. Jól logózható termék.

2. Biciklis palack – egyre többen kerékpároznak, nemcsak a fiatal korosztályból, így számukra hasznos lehet a vizes palack.

3. Antibakteriális kézfertőtlenítő – kis helyen elfér, mindig kéznél van és hasznos ajándék

4. Konyhai kiegészítők – nagyon trendi manapság a gasztronómia, így nemcsak a háziasszonyok számára lesz hasznos ajándék a logózott vágódeszka, vagy kínálótál.

5. Kulcstartó – bár elcsépelten hangzik, de a különböző anyagok használata újdonság számba mehet, így érdemes kipróbálni.

Webáruházunk kínálatában több más kedvező áron beszerezhető fából készült ajándékot is találhattok. Egyedi lézervágott és gravírozott termékek megrendelését is vállaljuk.

Posted by Kata in Reklámajándék, 0 comments
Vállalkozások marketing fegyvere – promóajándék

Vállalkozások marketing fegyvere – promóajándék

Napjainkban a vállalkozások többsége az online marketing irányába fordul. Ez köszönhető többek között annak, hogy digitalizált világban élünk, emellett sok cég megpróbálja kihasználni az ingyenes vagy olcsó marketing eszközöket is. Azonban úgy véljük, hogy a promociós ajándékok átadása az üzleti partnerek, vagy a vásárlók számára még mindig egy olyan eszköz, ami emlékezetes marad.

A marketing stratégiába mindenképpen bele kell vegyük az offline eszközök használatát. A cég nevével/logójával ellátott promóciós ajándékba való pénz befektetését marketing költségnek kell elszámolnunk. Ezek az ajándékok a meglévő és a jövőbeni ügyfeleink számára segít a márkaépítésben, javítja a vállalatról kialakult véleményt, emellett segít emlékezetessé tenni termékeinket, szolgáltatásainkat.

Azok, akik az online médiában hirdetnek, már rájöhettek, hogy sok esetben igen csak a pénztárcába kell nyúlni ahhoz, hogy eredményeket, konverziót érjenek el. Ezért a promóciós ajándékok megvásárlása esetenként nem kerül akkora költségébe a cégnek, mint egy online marketing kampány.

Ráadásul az online kampányokkal ellentétben, egy ajándék tartósabb, hosszabb ideig emlékezteti partnerünket cégünkre, mintha csak egy a közösségi oldalon kétszer-háromszor látott hirdetés lenne.

Mindenki szereti, ha kap valamit ingyen. Nem bánják, hogy céges logóval ellátott lesz a toll, vagy a pendrive, a lényeg, hogy nem kell érte fizetni és “érték”. Ezáltal nagyobb benyomást, hatást érhetünk el, mint egyéb hirdetési formákkal. A promóciós ajándékot kapó ügyfelek a kézzel fogható eszközt többször is meglátják az asztalukon, a táskájukban, használják akár napi szinten is, így minden alkalommal, amikor kézbe veszik céged, vállalkozásod jut róla eszükbe.

Ha vállalkozásod irodákkal áll kapcsolatban, akkor célszerű az íróasztalokra helyezhető tárgyakat választani ajándékként, míg a sok nőt foglalkoztató cégek, vagy célcsoport esetén jó ötlet konyhai kiegészítők ajándékozása.

Posted by Kata in Egyéb, 0 comments
5 tipp, hogyan találjunk ki céges szlogenünket

5 tipp, hogyan találjunk ki céges szlogenünket

A vállalat arculatának megtervezése olyan feladat, ami évekre meghatározhatja a cégről kialakult képet a vásárlók, partnerek fejében. Éppen ezért gondosan kell eljárnunk a logó, a dizájn és a szlogen megválasztása kapcsán is, hiszen ezek mind megjelennek majd szóróanyagainkon, promóciós ajándékainkon. A jó szlogen megragadja a márka lényegét, egyszerűen és mégis zseniálisan adja vissza a cégünkkel kapcsolatba állóknak filozófiánkat.

Nézzük a nagyok hogyan csinálják?

Nike – Just do it! – Csak csináld

Levis – A minőség soha nem megy ki a divatból

PlayStation – Élj a világban, játssz a miénkben

Nikon – A kép középpontjában

McDonalds – Szeretem

Kodak – Ossza meg a pillanatait. Ossza meg az életét

M&M – Csak a szádban olvad, nem a kezedben

És még sorolhatnánk a jobbnál jobb példákat. Összeállítottunk 5 tippet, amivel Te is hasonlóan egyszerű és mégis ütős szlogent tudsz majd készíteni cégednek.

  1. Oszd meg céged elkötelezettségét. A szlogen használatával megmutathatod miért megbízható a márkád. Ez kiváló módja, hogy kitűnj a többi hasonló vállalkozás közül.
  2. Mindenképpen legyen rövid és egyszerű a szlogened. Nem lehet több, mint egy teljes mondat. Mint ahogy a fenti példák is mutatják, elegendő akár egy-két szó is, hogy kifejezd, amit a céged képvisel.
  3. Próbálj meg szórakoztató lenni. Ez alatt nem azt értjük, hogy csinálj bohócot a cégedből, hanem a szlogened lehet mókás. Ez segít, hogy az emberek emlékezzenek rád. Ugye Te sem tudod elfelejteni az Energiser nyuszit, aki csak megy és megy….
  4. Jelöld meg, hogy pontosan mitől más a Te céged, mint a versenytársaké. Legyen valami szokatlan, eltérő a szlogenedben.
  5. Légy őszinte. A szlogenírás megírásakor fontos, hogy őszintén tükrözze a márkádat. Tényleg te vagy a legjobb? Légy realista. Ne ígérj olyat, ami nem igaz, mert ezzel csak csalódást okozhatsz.

Milyen fülbemászó szlogenre emlékszel vissza? Írj össze néhányat és ezeket is figyelembe véve készítsd el a saját szlogened.

Miután sikerül megírnod a szöveget és rajtad kívül más is úgy látja, hogy megfelelő a cégednek, akkor elkezdheted promóciós, reklám ajándékokon, névjegyeiden, céges papírjaidon megjeleníteni azt.

Posted by Kata in Egyéb, 0 comments
Load more