A hatékony névjegykártya titkai

Bár úgy ítéljük meg a mai digitális világban, hogy a névjegykártya egy felesleges marketing eszköz, de a névjegy még mindig az elsők között van egy kisvállalkozás életében. Kapcsolatot teremt, az első benyomást is meghatározza.

Pont ezen okok miatt, nem mindegy, hogy milyen legyen a névjegykártya külseje, formája, minősége. Mindenki, aki először találkozik ezzel a marketing eszközünkkel, cégünket fogja magában besorolni egy kategóriába. Ne hagyjuk, hogy ez alapján a “felejtős” csoportba kerüljünk.

Nagyon nem mindegy, hogy milyen adatokat, információkat osztunk meg a névjegykártyánkon ügyfeleinkkel. A név, kapcsolattartási adatok, pozíció, munkaadó adatai mellett a vállalat logója és címe/weboldala is szinte mindig szerepel a kis kártyákon. A legtöbb ember egyszerű névjegykártyát használ, fehér alapon, fekete betűkkel. Minél egyedibb megjelenésű azonban a kártya, annál nagyobb eséllyel lehet kitűnni a tömegből. Ne riadjunk vissza a magasabb költségektől, sokkal nagyobb lesz a hasznunk az ügyfelek véleményéből adódóan.

Azonban nagyon fontos, hogy ügyeljünk a részletekre, nézzük mire kell figyelnünk.

1.Túlzások

A névjegykártyánkkal szeretnénk lenyűgözni ügyfeleinket, hogy minél jobb benyomást keltsünk, azonban vigyáznunk kell, nem szabad túlzásokba esni. Az egyszerű néha több, mint a túldíszített.

2. Színes nyomtatás

Hacsak a vállalkozásunk nem kifejezetten a fekete-fehér színeket használja, akkor mindenképpen válasszunk színes névjegykártyát. Ez jobban felkelti a figyelmet. A fényes felület szintén a megkülönböztetésre alkalmas. Bizonyos színekkel azonban legyünk nagyon óvatosak. Például a vörös szín esetében sokan asszociálnak a hatalomra, az erőfitogtatásra. A zöld főként a nyugalmat érezteti és a megbízhatóságot.

3. Fénykép

Egy vállalkozásban üzleti kapcsolataink kiterjedtsége miatt rengeteg embert ismerünk meg, sokuknak lehet, hogy csak a nevét jegyezzük meg, van akinek csak az arcát. Ahhoz, hogy azok, akik minket akarnak megkeresni emlékezzenek ránk, helyezzünk a névjegykártyánkra profi fényképet magunkról. A név és az arc együtt könnyebbé teszi ügyfeleink számára a beazonosítást, egyszerűbb megjegyezniük melyik cégtől vagyunk, mit kínálunk nekik.

4. Minőség

Ne használjunk vékony, gyenge minőségű papírból készült kártyákat. Nemcsak rossz benyomást kelt, hanem rövidebb ideig képes feladatát ellátni. A különleges alapanyag, a szokásosnál vastagabb papír szintén megkülönböztethet bennünket más cégektől.

5. Kártya hátulja

Általában a cégek nem használják ki a névjegykártyák hátsó felületét, azok üresen maradnak. Egy térkép, naptár, üzleti mottó, személyes, inspiráló üzenet megfelelő lehet, hogy a hátsó részt is hasznosítsuk.

Persze van, aki azért hagyja üresen a hátsó részt, mert egy megbeszélés során, az ügyfelünk részére még néhány sort, esetleg mobilszámunkat is rávezethetjük. Gondoljuk át, hogyan használjuk kártyánkat.

+1 QR kód

Sokan már leírták a QR kód használatát, de még mindig jól használható marketing eszköz. Segítségével átirányíthatjuk ügyfeleinket weboldalunkra, esetleg egy landing oldalra, ahol kifejezetten az általunk elmondott infókat találja meg összefoglalva.

Egyedi ötleteidet megvalósítjuk, segítünk a tervezésben, kivitelezésben.

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..